חשיבות תחזוקת חשמל למגרשי ספורט

חשמלאי

מגרשי ספורט משתרעים על פני שטח גדול מאוד ובשעת משחק מכילים כמות גדולה של אנשים.

לכן, במגרשי ספורט נדרשת התקנת תאורה מתאימה בעלת עוצמת אור גבוהה מאוד שתספיק לא רק למעבר הקהל המגיע לראות את המשחקים אלא גם לאפשר לספורטאים לתפקד ברמה הגבוהה ביותר.

חשמל במגרשי טניס, אצטדיוני כדורגל או אצטדיון אתלטיקה יכולים בהחלט לקבוע את הישגי הספורטאים באותו אירוע. לכן, לא רק התקנת תאורה מתאימה היא קריטית אלא כמובן תחזוקה שוטפת של כל רכיבי התאורה, הן תאורת הפנים של המגרש והן תאורת החוץ המאירה את הסביבה הקרובה.

מדוע יש להשקיע היטב בתאורת מתקני ספורט?

תאורת מגרשי ומתקני ספורט היא קריטית ממספר סיבות:

  • התנהלות הספורטאים: גם הספורטאי הטוב ביותר לא יוכל להביא הופעה מרשימה ללא תאורה חזקה. שחקני טניס, כדורגל, אתלטים וספורטאים בכלל צריכים לראות היטב את סביבתם- השחקן היריב בטניס, הקבוצה היריבה והשער בכדורגל וכו'. התקנת תאורה המאירה היטב את המגרש אך לא תהיה מסנוורת תשפיע משמעותית על התנהלותם.
  • בטיחות: כל אירוע הומה אדם מחייב שמירה על סדר כדי לא לפגוע בבטיחות המשתתפים. קרו מקרים בהם אנשים נדחסו בזמן הכניסה לאצטדיונים ונפגעו. תאורה חזקה תאפשר לשמור על הסדר בעת הכניסה וגם אחריה.
  • ביטחון: המדינה שלנו למודת אירועים בטחוניים במקומות הומי אדם אך לצערנו התופעה כבר קיימת בכל העולם. תאורה חזקה קריטית לשמירה על ביטחון, מאפשרת לאחראי הביטחון לשמור על עירנות גם במשחקים המתקיימים בערב ולמנוע כניסת גורמים שיכולים להוות סכנה.

היום לא רק אצטדיונים עתירי תקציב יכולים להרשות לעצמם תאורת הצפה רבת עוצמה שתרשת את כל המגרש מבפנים ומבחוץ.

תאורת לד למגרשי טניס, כדורגל ואתלטיקה נמצאת בשימוש רב וחוסכת עלויות רבות. תאורת לד היא חסכונית בכל ההיבטים:

צורכת חשמל במידה מופחתת משמעותית לעומת נורות אחרות, ולכן חסכונית גם כלכלית וגם סביבתית, ובנוסף גם חייה ארוכים באופן משמעותי ביחס לכל נורה אחרת ומגיעים לכ- 60,000 שעות עבודה.

תאורת הצפה מבוססת לד חוסכת הרבה מאוד כסף ואנרגיה וזאת מבלי לפגוע בעוצמת האור.

התקנת התאורה בתכנון נכון ותחזוקתה על בסיס שוטף חשובות לכל הנוכחים במגרשי הספורט: ספורטאים, קהל, מאמנים ואנשי תחזוקה ועובדי המקום.